ספקטרום הצבעים

ספקטרום הצבעים


אור הוא סוג של קרינה אלקטרומגנטית. העין האנושית מסוגלת להבחין באור באורך גל שנע בין 400 ננומטר (מיליונית המילימטר, או מיליארדית המטר), שאותו אנחנו רואים כסגול, ועד ל-700 ננומטר (אדום), ולכן התחום של 700-400 ננומטר נקרא האור הנראה. יצורים אחרים מסוגלים לקלוט אורכי גל נמוכים מ-400 (על-סגול) וגבוהים מ-700 ננומטר (תת-אדום).


תוצאת תמונה עבור ספקטרום האור
 גלגל הצבעים

קבוצות צבעים


הצבעים בעולמנו מתחלקים למעשה לשלוש קבוצות, צבעים חמים, צבעים קרים וצבעים נייטרליים.

צבעים חמים
הצבעים החמים המרכזיים הם אדום, כתום וצהוב והם צבעים שמגרים ומעוררים אותנו
תוצאת תמונה עבור אש חוםמכיוון שהם צבעי האש, והם בעלי תכונות של אש: חום, חמימות, תשוקה, קרבה -וכך הם גם נוטים להשפיע עלינו מבחינה רגשית – כלומר, עצם או חלל הצבועים בצבעים ממשפחה זו יצרו אצלנו תחושות הקרובות למה שתארתי. מבחינה אופטית : קיר או עצם שיצבעו בצבעים חמים יראה לנו יותר קרובים אלינו, ולכן חדר שיצבע בצבעים האלו נוטה להראות יותר קטן.

תוצאת תמונה עבור קרח ומים כחוליםצבעים קרים
הצבעים הקרים העיקריים הם כחול, ירוק וסגול והם מרגיעים ומשחררים אותנו מכיוון שהם צבעי המים והקרח, והם בעלי תכונות של רעננות, קרירות, ריחוק, איפוק. מבחינה אופטית : קיר או עצם שיצבעו בצבעים קרים יראו לנו יותר רחוק מאתנו, ולכן חדר שיצבע בצבעים האלו נוטה להראות גדול יותר.

צבעים נייטרליים
צבעים נייטרליים הם צבעים שאינם בולטים לעין והינם בעלי גוון דהוי, כגון חום בהיר, בז', אפור בהיר פסטל ועוד.

שחור ולבן
שחור ולבן אינם נחשבים לצבעים מכיוון שלבן הוא כל הצבעים ושחור הוא היעדר צבע (אור) אך הם עדיין נופלים תחת הקטגוריות של צבעים חמים וקרים, שחור נחשב לצבע חם ולבן לצבע קר.

תגובות

רשומות פופולריות